Primul lucru pe care şi-l propune GFR, care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, este eficientizarea companiei, astfel încât aceasta să nu mai fie o "gaură neagră" a economiei, a declarat Sorin Chinde, directorul general al GFR, la "Mediafax Talks about Transport&Logistics".
"Noi reunim trei operatori feroviari în trei ţări, România, Ungaria, Bulgaria, patru fabrici de material rulant şi reparaţii. Avem 9.000 de salariaţi. (...) Nu privim CFR Marfă ca pe un trofeu. CFR Marfă este o companie unde se regăsesc alţi 11.000 de salariaţi, care au destinele lor, asupra cărora trebuie să avem grijă. (...) Primul lucru pe care ni-l propunem este eficientizarea CFR Marfă, ca să nu mai fie o gaură neagră a economiei româneşti, cum este numită în prezent", a afirmat Chinde.
Grup Feroviar Român este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România şi face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, în prezent CFR Marfă mai are datorii de aproximativ 100 de milioane de euro, pe care le va prelua GFR. O parte a datoriilor CFR Marfă au fost transformate în acţiuni, pentru a creşte interesul potenţialilor investitori, la privatizare. Primul lucru pe care şi-l propune GFR, care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, este eficientizarea companiei, astfel încât aceasta să nu mai fie o "gaură neagră" a economiei, a declarat Sorin Chinde, directorul general al GFR, la "Mediafax Talks about Transport&Logistics".
"Noi reunim trei operatori feroviari în trei ţări, R