Şoferul autocarului care s-a răsturnat în Muntenegru, George Ciobanu, nu avea contract de muncă la firma care asigura transportul, nici avizele medical şi psihologic, a declarat, vineri, Adrian Kritikos, inspector la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) la conferinţa Mediafax Talks about Transport&Logistics.
Inspectorul Adrian Kritikos a spus că imediat după producerea accidentului a fost în control la sediul firmei Gregory Tour, căreia îi aparţinea autocarul implicat în accident, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de muncă, avizul medical şi cel psihologic pentru George Ciobanu.
Patronul firmei avea opt şoferi angajaţi, dintre care şapte aveau acte în regulă, a precizat Adrian Kritikos.
În urma verificărilor, inspectorul ISCTR a anunţat că s-au găsit mai multe nereguli, motiv pentru care patronul firmei Gregory Tour, Ştefan Grigore, a primit dublul amenzii maxime.
Anchetatorii muntenegreni au stabilit că autocarul se deplasa cu o viteză de 80 de kilometri pe oră, aceasta fiind de două ori mai mare decât limita admisă pentru acest sector de drum, potrivit datelor înregistrate de tahograf, citate de presa locală. Autocarul nu a fost încă scos din canion şi va trebui găsită o modalitate pentru a face acest lucru, deoarece expertiza tehnică ar putea oferi mai multe răspunsuri.
Parchetul instanţei supreme face o anchetă în cazul accidentului, sesizându-se din oficiu pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă. Secţia de urmărire penală şi criminalistică a Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie a cerut sprijinul autorităţilor din Muntenegru în acest caz, au precizat reprezentanţii instituţiei.
Un autocar al firmei Gregory Tour, în care se aflau turişti români, s-a răsturnat într-o prăpastie, duminică, în jurul orei 18.00, ora României. În urma accidentului şi-au pierdut