O parte din cei 4.800 de elevi din Timiş care au susţinut în această săptămână probele scrise la Matematică şi la Limba Română din cadrul Evaluării Naţionale riscă să ia note mai mici cu câteva sutimi din cauza unei erori apărute în baremul de corectare, atrag atenţia profesorii. La Limba Română, eroarea s-a strecurat în baremul cu privire la punctul doi de la primul subiect, în care elevilor li se cerea să explice rolul virgulei în secvenţa “cu inima plină de dor, de bucurie şi de nerăbdare”, însă nu a fost specificat dacă se face referire la rolul acesteia din punct de vedere stilistic sau gramatical. Astfel, profesorii din Timiş au punctat răspunsurile cum au crezut de cuviinţă, spune Aura Danielescu, inspector şcolar adjunct. “Am fost sesizaţi de către reprezentanţii din două centre de examen că s-a strecurat această eroare la cerinţa doi, care era punctată cu 6 puncte. Corectorii au punctat cerinţa în funcţie de ceea ce le-au predat elevilor la clasă, dar de la Ministerul Educaţiei nu am primit nimic oficial prin care să se precizeze la ce făcea referire exact cerinţa”, a mai adăugat Danielescu.
“Câte mere are Ana?” au fost întrebaţi elevii la proba scrisă la Matematică, la unul dintre subiecte, dar profesorii atrag atenţia că şi aici s-a strecurat o eroare. Concret, elevii au primit următoarea problemă “Ana şi Bogdan au împreună 7 mere, iar Ana şi Călin au împreună 8 mere. Determinaţi câte mere are Ana, ştiind că, împreună, cei trei copii au 12 mere”. Însă în baremul publicat de Ministerul Educaţiei, elevii primeau trei puncte dacă specificau şi câte mere are Călin, nu doar Ana. Nici în legătură cu această cerinţă reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Timiş nu au primit nicio precizare de la Minister, astfel că unii profesori au punctat răspunsurile incomplete ale elevilor, alţii nu.
O parte din cei 4.800 de elevi din Timiş care au susţinut în ac