Printre multele personaje Marvel care sunt campioni de box office cu poveştile lor cuceritoare, Superman era un fel de rudă săracă. Vine cu un bagaj destul de trist şi cam prăfuit.
Începând cu vieţile chinuite ale creatorilor personajului, Jerry Siegel şi Joe Shuster, care au rămas şomeri pentru că şi-au revendicat drepturile de autor, câştigate abia în 1999 de către urmaşii lor, până la destinele tragice ale actorilor care au intrat în costumul cu capă roşie. George Reeves (“Aventurile lui Superman”, 1952) s-a sinucis la 45 de ani, iar Christopher Reeve (Superman I, II, III, IV) a rămas paralizat după un accident de călărie.
Încercarea ambiţiosului regizor Bryan Singer de a renova imaginea lui Superman, în 2006, cu un tânăr şi frumos actor, Brandon Routh, n-a avut lipici la public şi a devenit un eşec financiar. Bryan Singer fusese declarat copilul-minune al cinematografului american, după apariţia filmului “Usual Suspects - Suspecţi de serviciu” şi a regizat multe filme din seria “X-Men”, care a devenit o franciză de succes. S-a “împiedicat” doar cu acest erou. “Superman”-ul lui Singer a intrat în cinematografe după ce, în 2005, “Batman Begins - Batman: Începuturile” regizat de Christopher Nolan, avusese un foarte mare impact la public şi la critica de film.
Nolan cel creator
Se pare că, după 75 de ani de la crearea benzilor desenate, Superman iese la lumină în “Man of Steel”. Intervenţia lui Christopher Nolan, “băiatul cu creier de aur”, care transformă un personaj în campion de box office, a fost de bun augur. Nolan a lucrat la scenariu, a pus un titlul în care nu este numele personajului, la fel ca la Batman, şi a rămas producător, nu a vrut să regizeze filmul. El este “vinovat” pentru atmosfera mai întunecată de la începutul poveştii, criticată de unii cronicari, dar care mi se pare justificată artistic.
Naşterea lui Superman se în