Să ai apă rece şi caldă şi un aşternut curat – cam la atât se reduc aşteptările tale, de vreme ce ai luat bilete la un hotel de doar două stele? Păcat, pentru că ai plătit mai mult decât atât! Iată ce condiţii trebuie să-ţi ofere unităţile de cazare, în funcţie de numărul de stele sau de margarete afişat.
Zilele trecute au fost aprobate normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice. Au fost publicate în Monitorul Oficial, deci au intrat în vigoare. Aşa că nu te lăsa păcălit(ă), cere să ţi se asigure toate serviciile pentru ce ai plătit!
Servicii obligatorii
Pentru a obţine autorizaţia de funcţionare, toţi hotelierii şi proprietarii de pensiuni trebuie să respecte următoarele norme obligatorii: temperatura în spaţiile de cazare, de servire şi în cele comune să nu depăşească 25 de grade Celsius (în sezonul cald, respectiv 21 de grade, în sezonul rece), grupurile sanitare să aibă apă rece şi caldă permanent, spaţiile de cazare să beneficieze de lumină naturală directă şi de aerisire (să nu fie amplasate la subsol!), personalul să fie calificat şi să se garanteze liniştea şi siguranţa turiştilor.
Servicii suplimentare
Pe lângă serviciile obligatorii, trebuie asigurată o gamă diversificată de servicii suplimentare (cuprinse în tariful de cazare sau plătite separat). Astfel, la 4 şi 5 stele (margarete) trebuie să se ofere cel puţin 15 servicii suplimentare; la 3 stele – 12 servicii; la două stele – 8, la o stea – 5.
Printre serviciile suplimentare care “aduc” stele în plus se numără cele de poştă, telecomunicaţii şi publicitate (acces internet, fax, program video intern, antenă satelit etc); servicii de frizerie, coafură, cosmetic etc.
Suprafaţa camerei
Suprafaţa minimă (fără grup sanitar) a unei camere cu un loc trebuie să fie de 16 mp – într-un h