Autorităţile locale ar trebui să se implice financiar pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania, a apreciat atât ministrul Dan Şova cât şi primarul Clujului, Emil Boc. Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Ioan Oleleu, s-a grăbit să anunţe că instituţia sa n-are bani de autostradă.
Cea mai potrivită soluţie pentru finalizarea Autostrăzii Transilvania implică procedura concesiunii, a apreciat ministrul delegat pentru Proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova. Această variantă ar presupune o contribuţie financiară din partea statului de 49%, însă, numai din bugetul statului nu ar avea cum să fie acoperită, a subliniat atât Şova cât şi primarul Emil Boc. Se impune, prin urmare şi o participare a autorităţilor locale, urmând ca în perioada următoare, după ce se reactualizează şi studiul de trafic pentru acest obiectiv, să se stabilească exact o schemă de finanţare pentru continuarea lucrărilor.
Ministrul Dan Şova a dezbătut la Cluj soluţiile pentru Autostrada Transilvania împreună cu politicienii şi cu liderii autorităţilor locale din Cluj, Bistriţa, Sălaj, Satu Mare, Maramureş, Bihor, Sibiu şi Alba. S-au căutat vinovaţi pentru eşecul acestui proiect dar s-au oferit şi soluţii pentru continuarea lucrărilor, o variantă fiind avansată chiar de către ministrul Dan Şova, precum şi de primarul Emil Boc. De la eveniment n-au lipsit nici social-democraţii Ioan Rus, Vasile Dâncu şi Vasile Puşcaş, artizanii acestui proiect angajat încă din 2003. Ioan Rus a ţinut să-i averitzeze pe ardeleni că dacă nu vor strânge rândurile, în curând, discrepanţa dintre un judeţ precum Bihorul, de pildă, şi capitala Bucureşti, va fi atât de mare, încât nici nu se va mai putea privi înapoi. "Ajungem la concluzia că planul lui Ceauşescu privind dezvoltarea echilibrată a fiecărei regiuni din ţară n-a fost deloc o prostie. Pentru că ce vede