După ce mai multe organizaţii au protestat împotriva afişării reclamelor lor în dreptul unor pagini care nu ar trebui să existe pe Facebook, reţeaua socială îşi modifică politica şi îşi ia responsabilitatea să nu afişeze anunţuri în astfel de locuri.
Pe 27 iunie, două branduri din Marea Britanie, televiziunea Sky şi magazinele Marks and Spencer, şi-au eliminat reclamele de pe Facebook, după ce ele apăreau pe pagini care se numeau "cute and gay boys", cu imagini cu adolescenţi. Mişcarea a venit după ce companiile au fost avertizate de utilizatori că este ruşinos să apară în dreptul unor asemenea pagini.
Facebook a anunţat astăzi că şansele ca reclamele să mai apară lângă astfel de conţinut vor fi mai mici, cei care cumpără reclampă putând să elimine din lista de preferinţe anumit conţinut pe care clienţii l-ar putea considera ofensiv. De asemenea, nici magazinele de produse pentru adulţi nu vor avea voie să mai cumpere reclame în dreptul unor asemenea pagini.
Cum se va produce acest lucru? Momentan Facebook va face acest lucru manual, cu ajutorul rapoartelor utilizatorilor, dar lucrează la un sistem automat.
"De luni vom introduce un proces de analiză, care va determina ce Pagini şi Grupuri vor avea voie să afişeze reclame. Acest lucru va crea o categorie de Pagini care vor fi restricţionate. Până la finalul săptămânii vom elimina toate reclamele care apar în dreptul unor asemenea locuri controversate", a anunţat Facebook pe blogul oficial al companiei.
"Vom încerca să restricţionăm apariţia reclamelor lângă Paginile şi Grupurile care au conţinut violent, grafic sau sexual (dar care nu încalcă regulile şi standardele comunităţii noastre). Înainte de această schimbare, o pagină care vindea produse pentru adulţi era eligibilă să aibă reclame lângă ea. Acum nu vor mai fi reclame", au mai menţionat cei de la Facebook.