La mai puţin de un an de când primele autoturisme au circulat pentru prima dată pe centura ocolitoare a municipiului, calitatea proastă a lucrării iese la iveală. Şoferii ce au folosit această rută în ultima perioadă au putut observa fisurile, gropile şi zonele proaspăt peticite din carosabil.
Întru cât şoseaua încă se află în garanţie, constructorul variantei ocolitoare a Iaşului, firma Vega ’93 Galaţi, s-a apucat să repare zonele afectate. În mare parte, acestea constau în frezare şi turnare de asflat şi se întind pe suprafeţe de sute de metri pătraţi. O altă variantă folosită pentru a remedia crăpăturile din carosabile este cea de umplere cu smoală.
Cu toate că aceste acţiuni nu necesită nici un ban din partea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, beneficiarul lucrării. Conducerea instituţiei va cheltui circa 65.000 de lei în schimbul unor servicii de urmărire specilă a proiectului centurii ocolitoare, tronsonul realizat până în momentul de faţă. Contractul aferent acestor servicii urmează a fi semnat în cursul acestei săptămâni.
Din august 2012, şoferii care vin pe E583, dinspre Paşcani sau Roman, pot ocoli municipiul nostru ajungând la şapte kilometri de ieşirea din Iaşi spre Vaslui, în dreptul localităţii Lunca Cetăţuii. Oficialii DRDP mai au alte trei tronsoane din şoseaua de centură de finalizat, tronsoane care ar asigura ocolirea completă a oraşului. Deocamdată nu au fost scoase la licitaţie din lipsă de fonduri.
Şoseaua de centură a Iaşului a fost în mod oficial deschisă după patru ani de lucrări şi replanificări. Proiectul a început în luna martie a anului 2008 şi a presupus realizarea a 14 kilometri de drum.
La mai puţin de un an de când primele autoturisme au circulat pentru prima dată pe centura ocolitoare a municipiului, calitatea proastă a lucrării iese la iveală. Şoferii ce au folosit această