"Acum Asociaţia de Dezvoltare Intracomunitară «Dunărea» a fost votată la Tulcea, şi la judet, şi la municipiu, iar eu le-am spus: poate nici nu mă mai interesează Galaţiul. Aeroportul e pe zona mea, dacă vreau să îl fac, podul la fel, dezvoltarea e tot pe zona mea. După ce vine primul ministru vom merge punctual cu podul.
Era foarte important şi aeroportul dintre Brăila şi Galaţi. Ei (gălăţenii - n.r.) nu doresc să facă asta, deja m-am orientat spre Ianca, o să văd ce pot să fac acolo. Noi mergem mai departe cu ADI Dunărea, fără Galaţi. Vor dori să vină alături de noi? Sunt bineveniţi, dar dacă vom vota în unanimitate ca ei sa intre în ADI. Pentru că dacă ne-am constituit şi n-au intrat de la început, după aceea trebuie să se dea acceptul" - a fost una dintre declaraţiile lui Gheorghe Bunea Stancu, şeful CJ Brăila, pe tema constituirii Asociaţiei pe care Galaţiul se tot codeşte să o voteze. Şi n-a fost singura răbufnire a şefului CJ pe tema regionalizării în general şi a (dez)interesului Galaţiului în particular în dezvoltarea unor proiecte comune în zona Dunării. Iar de data aceasta, Stancu chiar are dreptate. Teoretic, podul se va construi pe teritoriul judeţului nostru, aeroportul la fel. Dacă Galaţiul nu pare interesat de dezvoltarea în comun a acestor proiecte, nu-i nimic, ele se pot face de fapt doar de Brăila şi Tulcea. Aeroportul se va putea construi şi la Ianca, la fel de bine cum se poate face şi la Vădeni, iar gălăţenii îl vor folosi oricare îi va fi amplasamentul (aşa cum fac şi în cazul mall-ului din Brăila), în loc să meargă până la Bucureşti.
Practic, însă, lucrurile nu vor sta atât de simplu. Pentru că, atât timp cât cele două proiecte sunt lăsate să depindă încă de Bucureşti, deciziile nu se vor lua nici de administraţia din Brăila, nici de cea din Tulcea, în ciuda faptului că şefii celor două judeţe par a colabora excelent