Incepand de luni, vehiculele a caror greutate totala maxima admisa depaseste 3,5 tone, au dreptul sa circule pe drumurile din Ungaria numai dupa achitarea taxei de drum.Taxa de drum poate fi achitata la fiecare statie PECO, la birourile unde si anterior se putea achizitiona taxa de drum, precum si in punctul de trecere al frontierei Artand - Borş, la intrarea in Ungaria, in terminalul automarfarelor. Soferii care nu au achitat taxa respectiva vor fi sanctionati, iar in caz de nevoie, pana la incasarea amenzii, se va trece la retinerea automarfarelor sau a certificatelor de inmatriculare.
Ungaria a anuntat ca va trece de la 1 iulie 2013 la un nou sistem de taxare pe distanta parcursa, inlocuind astfel vinieta pe timp. Aceasta modificare aduce o crestere a costurilor pe cursa pentru transportatorii romani de circa 170 de euro, imposibil de suportat in cazul in care firmele nu negociaza inglobarea ei in tariful de transport. O eventuala amanare a noului sistem de taxare pana in toamna (dupa modelul Ecotaxei de Franta, care s-a amanat pentru dupa 1 octombrie) ar mai putea da o gura de oxigen firmelor de transport din Romania pentru gasirea de solutii de renegociere a contractelor de transport international sau de gasire a unor rute alternative care sa evite Ungaria.
O crestere foarte mare
„Cresterea taxelor pentru anumite tari nu a fost foarte mare, insa beneficiarii de transport nu au inteles nici trecerea de la 37 eurocenti/km la 40. Taxa de drum platita in Ungaria este de aproximativ 15 euro/24 h, dar incepand cu aceasta vara se introduce o taxa/km, iar printr-un calcul rapid ajungem la 100 de euro pe tranzit. Tur-retur inseamna 200 de euro, fata de 30 de euro pana acum. Clientii nostri trebuie sa fie constienti ca trebuie sa introduca acest cost in costurile lor, pentru ca de ceva vreme noi, transportatorii, le suportam pe toate“,