Structurile din subordinea ANAF sunt în expectativă. Ordonanţa care reglementează reorganizarea direcţiilor de finanţe, a Gărzii Financiare şi a direcţiilor vamale s-a aprobat în ultima şedinţă de guvern, dar se aşteaptă organigrama finală, pentru a vedea dacă va fi preluat tot personalul. Textul OG spune că se preiau oamenii „în limita numărului de posturi aprobat“.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se reorganizează ca urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Gărzii Financiare şi a Autorităţii Naţionale a Vămilor. Aşa sună primul articol din ordonanţa de guvern aprobată în şedinţa de guvern de săptămâna trecută, pe finalul lunii iunie, dar care nu fusese publicată în Monitorul Oficial până vineri. Despre această reorganizare se vorbeşte de câteva luni, de când au apărut primele discuţii în guvern despre desfiinţarea Vămii şi a Gărzii Financiare şi înfiinţarea unei noi structuri antifraudă, care va fi separată de direcţiile finanţelor publice. Cei care ar urma să fie inspectori ai acestei Direcţii Antifraudă trebuie să dea concurs, dar „protagoniştii“ trebuie să fie doar oameni cu studii superioare.
Cele mai mari tensiuni au apărut în teritoriu, ca urmare a articolului al doilea propus pentru actul normativ, potrivit căruia există riscul ca nu toţi angajaţii Vămii şi Gărzii Financiare să fie preluaţi în structura Fiscului: „Art. 2. (1) Preluarea personalului Gărzii Financiare şi al Autorităţii Naţionale a Vămilor în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau în structurile subordonate, după caz, se va face în limita numărului de posturi aprobat, în condiţiile legii“.
Angajaţii celor trei instituţii doljene stau ca pe ghimpi până la venirea organigramei finale, prin care se vor vedea posturile admise de guvern.
Reducere cu 4% a personalului?
În ograda Fiscului, parcă le-ar fi intrat „mortul în ca