Comerţul electronic din România, care a avut anul trecut o pondere de doar 2% din toată piaţa de retail - estimată la 50 mld. euro -, va creşte în anii următori în principal pe fondul ponderii mai mari pe care o vor avea vânzările online de produse şi servicii din alte categorii decât cea electroIT, estimează grupul sud-african Naspers, acţionarul majoritar al eMag, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de retail online.
„Întreg retailul online - de la mâncare până la maşini, cărţi, mobilă, electronice, electrocasnice - a avut anul trecut o pondere de 2% - circa un miliard de euro - raportat la întreaga piaţă de retail, cu o valoare de circa 50 de miliarde de euro“, a spus Iulian Stanciu, director general al eMag.
Ponderea comerţului electronic din întreaga piaţă de retail din România (vânzări de produse şi servicii online, de la electronice la mâncare sau mobilă) a fost în 2012 de doar 2% în România, faţă de 6% în Cehia sau 4% în Polonia, însă acest lucru arată că există un potenţial important de creştere, potrivit datelor din raportul anual al grupului sud-african Naspers care a fost publicat ieri.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 26.06.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.