Privind rezultatele de la Evaluarea Naţională 2013 a elevilor de gimnaziu am înţeles că nu elevii erau bătuţi în cap, ci Funeriu era un sadic, care-i stresa inutil cu exerciţii, probleme şi dictări. Deci programa veche era de vină că bieţii copiii nu învăţau nimic. Cum să înveţe ei, bunăoară, să socotească, dacă ăia veneau cu exemplele clasice, cu Ana care are două pere şi îi dă şi lui Gigel unul, iar ea cu câte mai rămâne?
Graţie noii programe, elevii pot pricepe tot: Ana are două pere, cam scurse, dar dă norocul peste ea, sub forma unui bătrânel bogat, care-i pune mere la chirurgul estetician şi acum Ana are două mere, o mândreţe, să le tot arate prin tabloide, nu? Tot acum, elevii din Olt sau Teleorman, de pildă, au învăţat să facă şi calcule mai complicate: ei ştiu că 48% şi cu 52% nu fac 100%, ci 230 sau chiar 280%, dacă-i pun la socoteală şi pe morţii din cimitirul din deal, care n-au votat la alegerile trecute, deci au dreptul să voteze de două ori.
Fiindcă multă lume i-a acuzat că ar fi dat încurcat, din greşeală, subiectele de la Evaluarea Naţională cu cele pentru admiterea la şcoala specială de retarzi psihic gradul I, oficialii Ministerului Educaţiei s-au apărat, afirmând că, spre deosebire de anul trecut, subiectele de anul acesta au fost corect calibrate, notele fiind distribuite corect pe curba lui Gauss. Pentru cine nu ştie, “curba lui Gauss” este reprezentarea grafică a repartizării unor valori, funcţie de o medie standard, şi are forma unui clopot.
Carevasăzică, până acum, nu elevii erau nişte putori, ci subiectele erau prea grele. Merită remarcată şi evoluţia fulminantă a şcolerilor români: dacă la testarea din toamnă, media generală a fost 4, la cea din primăvară a devenit 5, iar acum mulţi dintre elevi au luat 10! Nu vă daţi seama? Învăţământul autohton a cunoscut un miracol, reuşind să facă, în doar câteva luni, dintr-un copil