Pentru prima dată, milioane de turiști care călătoresc în UE în această vară vor fi protejaţi de drepturi ale pasagerilor cuprinzătoare, aplicabile celor care călătoresc cu avionul sau cu trenul, precum și, de acum, cu vaporul, autobuzul și autocarul. Studiile arată însă că două treimi din pasageri nu sunt informaţi privind drepturile pe care le au. Din acest motiv, Comisia lansează o nouă campanie vizând informarea a numeroaselor persoane care se pregătesc să călătorească în această vară, în legătură cu drepturile lor ca pasageri şi în legătură cu modul de a le reclama, dacă este necesar.
Campania va dura 2 ani şi va consta în postarea de afișe în aeroporturi, porturi, gări și autogări din întreaga Europă şi distribuirea de broșuri. Informații online vor fi disponibile în toate limbile oficiale ale UE pe website-ul Drepturile dumneavoastră de pasager
Ştiaţi că?
- 59% din cetăţenii UE care folosesc transportul aerian nu își cunosc drepturile atunci când călătoresc, 34% le cunosc şi 7% nu le cunosc;
- 66% din cetăţenii UE nu îşi cunosc drepturile contractuale la cumpărarea unui bilet de transport;
- Unul din şase europeni suferă de un handicap. Dincolo de această cifră, tendinţa generală de îmbătrânire a populaţiei europene va duce la o creștere constantă a numărului de pasageri care au nevoie de asistentă specifică din cauza unui handicap sau a mobilității reduse. Unul dintre obiectivele legislaţiei privind drepturile pasagerilor este de a permite persoanelor cu handicap şi persoanelor cu mobilitate redusă să dispună de aceleași posibilități de călătorie ca şi ceilalţi cetăţeni.
Uniunea Europeană este prima regiune din lume cu un set cuprinzător de drepturi ale pasagerilor pentru toate modurile de transport (aerian, feroviar, maritim, autobuz şi autocar). Cetăţenii trebuie să ştie mai multe despre drepturile de care dispun în pre