Numărul mare de „matematicieni” răsăriţi după examen nu reflectă nivelul real al cunoştinţelor. Profesorii spun că subiectele au fost printre cele mai uşoare din ultimii ani. Sursa: LIBERTATEA
Rezultatele peste aşteptări de la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013 ridică semne de întrebare. În timp ce actulii şefi din Educaţie pun avalanşa de „zecari” pe seama meditaţiilor şi implicării profesorilor, dascăli cu experienţă susţin că numărul mare de „genii” se datorează nivelului extrem de scăzut al subiectelor. Lipsa concurenţei reale îi va dezavantaja pe elevii buni la admiterea la liceu, unde nota de la EVALUAREA NAŢIONALĂ 2013 contează în proporţie de 50%.
Citiţi mai mult:REZULTATE EVALUARE NAȚIONALĂ 2013. Peste 75% dintre elevi au luat note peste 5. Bucureștenii, fruntași la notele de 10
Scandal cu iz politic
REZULTATE EVALUAREA NAȚIONALĂ. Aproape 76% grad de promovabilitate (cu 10% mai mult faţă de 2012), aproape 1.300 de note de zece la matematică, 160 de note de zece la limba română şi 30.000 de note între 9 şi 10, acestea sunt „roadele” culese de elevii de clasa a VIII-a. În judeţul Iaşi, numărul „zecarilor” la matematică e dublu faţă de cel din 2012- 572, faţă de 284. Saltul rezultatelor e privit cu reţineri de fostul ministru al Educaţiei, Daniel Funeriu.
„Dacă rezultatele reflectă realitatea, atunci avem un salt spectaculos. Dacă subiectele au fost manipulate astfel încât procentajele să fie artificial de mari, atunci ne aflăm în faţa unei fraude instituţionale comandate politic. Ori, aici nu e vorba de un examen cu respins/ admis. Dacă aplatizezi valorile, nu vei avea o ierarhie”. De cealaltă parte, fosta şefă de la Educaţie , Ecaterina Andronescu, consideră că „Evaluarea nu e un concurs şi nu trebuie dusă în spectrul politic”.
Citiţi mai mult: CALENDARUL ADMITERII LA LICEU 2013 și repartizarea computerizată a elevilor care au trecut de E