Contractul prin care Grup Feroviar Român (GFR) preia 51% din CFR Marfă este în stadiul de obţinere a avizelor din partea statului şi va fi semnat, cel mai probabil, săptămâna viitoare, a declarat Sorin Ghinde, directorul general al GFR.
„Contractul de vânzare a CFR Marfă este în stadiul de obţine a tuturor avizelor necesare din partea vânzătorului, adică statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor. Când aceste avize vor fi obţinute, contractul va fi semnat. Probabil săptamâna viitoare“, a spus Chinde.
El a afirmat că GFR vizează îmbunătăţirea serviciilor CFR Marfă şi eficientizarea activităţii companiei. Chinde a aratat că sunt câteva lucruri ineficiente la CFR Marfă, printre care modul de organizare a exploatării, relaţiile cu clienţii şi abordarea pieţei. „Toate aceste domenii vor trebui să treacă printr-un proces de regândire“, a mai spus el.
Directorul general al GFR a mai spus că primul lucru pe care şi-l propune compania este eficientizarea CFR Marfă, astfel încât aceasta să nu mai fie o "gaură neagră" a economiei.
Potrivit ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, în prezent CFR Marfă mai are datorii de aproximativ 100 de milioane de euro, pe care le va prelua GFR.
Grup Feroviar Român a fost declarat joi câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.
În ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras.
Vă recomandăm:
GFR şi-a adjudecat CFR Marfă. Plăteşte 202 milioane de euro în 60 de zile şi investeşte 200 de milioane de euro plus 1,5 milioan