Divizia de Tehnologie auto Bosch şi-a prezentat obiectivele strategice şi inovaţiile în domeniul auto. Strategia companiei germane se va concentra pe îmbunătăţirea şi dezvoltarea viitoarelor sisteme de propulsie, a celor de prevenire a accidentelor, dar şi pe interconectarea sistemelor şi a autovehiculelor în trafic.
Bosch a comunicat faptul că, în 2012, divizia auto a depăşit pragul de vânzări de 31 de miliarde de euro, iar în 2013 planifică o creştere a tranzacţiilor operaţionale între 3 şi 5 procente. Acest sector de activitate va cunoaşte în următorul an o nouă evoluţie ascendentă.
Reprezentanţii Bosch consideră că viitorul aparţine autovehiculelor electrice, dar costurile ridicate ale acumulatorilor şi autonomia limitată vor duce la o întârziere de cel puţin un deceniu a trecerii la mobilitatea electrică. Bosch consideră conducerea fără accidente ca fiind la fel de importantă ca şi mobilitatea electrică.
Obiectivul Bosch: zero accidente rutiere
Inginerii Bosch sunt motivaţi atât de dorinţa de a avea succes pe piaţă, cât mai ales de visul de a veni în sprijinul societăţii – mai ales atunci când vine vorba de protecţia împotriva accidentelor, un aspect cel puţin la fel de important ca protejarea mediului înconjurător. Organizaţia Naţiunilor Unite estimează că numărul anual al persoanelor decedate în urma accidentelor rutiere va creşte până în 2020 la nivel mondial de la 1,3 la 1,9 milioane. Obiectivul declarat ONU este reducerea numărului la 0,9 milioane până la finalul acestui deceniu. La autovehicule, principalul sistem de protecţie este programul electronic de stabilitate ESP – o altă inovaţie Bosch. Obiectivul Bosch pentru viitor este unul ambiţios: o deplasare fără incidente rutiere şi automatizată.
Printre noile sisteme prin care Bosch vrea să elimine accidentele rutiere se numără iBooster, unita