Dupã plata datoriilor cãtre toti furnizorii, primãria Aninoasa intrã într-un plan de redresare stabilit de o firmã din Bucuresti. Toatã procedura de insolventã poate dura trei ani.
Termene de platã
Administratorul judiciar al primãriei Aninoasa este o firmã din Bucuresti, Tudor si asociatii, specializatã în administrarea procedurilor de insolventã, consultanta in vederea gestionarii acestor proceduri sau a celor de recuperãri creante. Pânã în luna septembrie, administratorii judiciari trebuie sã verifice toate firmele care se încriu la masa credalã în vederea recuperãrii datoriilor de la primãria Aninoasa. “Sunt termene, pânã în 11 septembrie se face verificarea pentru întocmirea si afisarea tabelului preliminat de creante, iar pânã în 9 octombrie trebuie sã se definitiveze acest tablou de creante. Pe toti creditorii, cei care au de luat bani de primãria Aninoasa,
i-am notificat, le-am adus la cunostintã cã s-a deschis procedura de insolventã, iar pânã în data de 9 octombrie trebuie sã se înscrie la masa credalã la Tribunalul Hunedoara. Dupã aceastã datã, cine nu se înscrie, nu mai poatã sã cearã datoriile”, a declarat Nicolae Dunca, primarul Orasului Aninoasa
Urmeazã redresarea
Dupã ce primãria se va achita de toate creantele, ceea ce poate însemna inclusiv scoaterea la vânzare a unor bunuri din domeniul public, urmeazã aplicarea planului de redresare. “Dupã terminarea tabloului cu creantele, se va face un plan de redresare de cãtre administratorul judiciar împreunã cu primarul, care este vizat si de Curtea de Conturi de la Deva, care se va pune în practicã ”, spune Dunca.
Primarul rãmâne primar, dar cam „legat de mâini”
Planul de redresare poate însemna cresteri de impozite, introducerea unor taxe noi sau si chiar reduceri de personal. Între timp, primarul îsi pãstreazã prerogativele de pânã acum, doar cã pentru fiecare pa