* Interviu cu Ivan Bozev, manager regional pentru Europa de Sud-Est al "Lenovo"
"Lenovo" intenţionează să introducă, în această vară, întreaga sa gamă de tablete pe pieţele din Europa de Sud Est, ne-a declarat Ivan Bozev, managerul responsabil pentru regiune. Lansarea smartphone-urilor urmează să aibă loc tot în aceeastă perioadă, primele ţări vizate fiind Serbia şi Muntenegru, a adăugat domnia sa.
Obiectivul "Lenovo" pentru segmentul de smartphone-uri şi tablete este să penetreze pieţele sud-est europene, pe termen scurt compania neţintind o anumită cotă de piaţă sau poziţie în ierarhia producătorilor din domeniu, în timp ce, pe zona de PC-uri, aceas¬ta doreşte să continue creşterea într-un ritm superior celui de evoluţie a pieţei şi câştigarea de cotă de piaţă, în dauna competitorilor, ne-a mai precizat Ivan Bozev.
"Lenovo" a obţinut, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2013, un profit de 635 milioane dolari, pe fondul unor vânzări anuale record de 34 miliarde dolari, în creştere cu 15% faţă de anul precedent. Relativ la rezultatul net realizat în anul fiscal precedent, profitul din acest an a urcat cu 34%. Profitul anual înainte de impozitare a crescut cu 38%, la 801 milioane dolari.
Reporter: Cum se prezintă Europa Centrală şi de Est în comparaţie cu alte părţi ale regiunii Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA)?
Ivan Bozev: EMEA este probabil cea mai variată regiune din punct de vedere al clienţilor. Cuprinde de la pieţe dintre cele mai dezvoltate, res¬pectiv cele din Europa de Vest, până la cele care vin din urmă, cum sunt cele din Africa. Astfel, ceea ce diferă este nivelul de dezvoltare. Dar dacă ne referim strict la piaţa româ¬nească şi la pieţele sud-est europene, comportamentul clienţilor este foarte asemănător cu cel din Europa de Vest. Există întotdeauna o oportunitate extraordinară când vine vorba de n