Ministrul marilor proiecte construieşte puţin, dar cheltuieşte mult. Are şase luni în fruntea CNADNR, luni în care a reziliat contractul cu Bechtel, ce mai era din el, respectiv tronsonul Suplacu de Barcău – Borş, au mai fost reziliate cel puţin patru contracte pentru modernizarea drumurilor naţionale, iar şantierele de pe Coridorul IV sunt departe de a fi gata în acest an, cum ar fi trebuit.
Dacă pentru Suplacu de Bărcău – Borş nu se ştie când vom avea un nou constructor, pentru cele patru drumuri naţionale reziliate răspunsul Companiei a fost simplu – nu sunt bani de la buget.
Nu sunt bani pentru reabilitări sau modernizări. Dar sunt bani pentru contracte cu casele de avocatură. Astfel, CNADNR, aflată în directa administrare a lui Dan Şova, vrea să achiziţioneze “servicii de asistenţă şi reprezentare juridică având ca obiect dobândirea prin expropriere/transfer a unor imobile în vederea construirii unor autostrăzi/infrastructură rutieră la standard de autostradă, cu o valoare a serviciilor de 1.000.000 euro/contract, fără TVA”.
Tot pentru avocaţi, dar de acastă dată vorbim de contracte cadru cu o durată de 4 ani, s-au mai pus la bătaie sume între 441.110 lei şi 8,82 milioane lei, fără TVA. Pentru aceste contracte, Dan Şova a dat şi un Ordin de Ministru – nr.88/12.03.3013 “privind aprobarea Normelor procedurale interne referitoare la selectarea formelor de exercitare a profesiei de avocat specializat în acordarea serviciilor de consultanţă şi/sau reprezentare juridică”. Câteva săptămâni mai târziu, Compania de Drumuri se conformează şi publică anunţul de licitaţie.
Potrivit site-ului Companiei de Drumuri, cele două tipuri de contracte vor fi finanţate din fondurile proprii ale CNADNR. Aceste fonduri ar trebui folosite cu precădere pentru modernizări, reabilitări sau co-finanţări de lucrări de infrastructură. De această dat