Pegas a fost sinonim cu "bicileta românului" înainte de Revoluţie. A intrat în moarte clinică, iar bicicletele Pegas ar fi devenit obiecte de muzeu, nu că nu ar fi meritat. A fost salvat de la pieire de patru tineri, pentru care bicicleta este un stil de viaţă.
Cum s-a întâmplat minunea şi ce viitor îl aşteaptă pe "Căluţul cu aripi" am aflat de la Alexandru Manda, un tip nebun care pariază şi-şi pune destinul pe şaua unei biciclete. El a povestit în EXCLUSIVITATE pentru ziarulring.ro cum a ajuns la cârma unuia dintre cele mai cunoscute branduri româneşti. Şi-am încălecat pe şa şi vă spun povestea aşa.
"CU AJUTORUL UNUI FURT, AM LUAT BRANDUL PEGAS"
Istoria bicicletei Pegas a început în 1972, la Uzina Mecanică Tohan din Zărneşti, Braşov. A fost un succes de piaţă, modelele Pegas fiind produse în zeci de mii de exemplare. După Revoluţie, Pegas a intrat în anonimat, iar importurile de biciclete au clătinat serios brandul românesc. Managementul defectuos şi lipsa unor investitori au trimis Pegasul într-o comă indusă. În 2010, a fost resuscitat printr-o întâmplare nefericită cu un final fericit."Totul a plecat de la un furt de biciclete. Lucram într-un magazin de biciclete şi i-am vândut o bicicletă colegului meu Andrei Botescu. După două săptămâni, a venit negru de supărare, că i-au furat bicicleta. A sunat la fabrică, la Zărneşti, pentru a-şi cumpăra alt Pegas. Cei de acolo i-au spus că au închis fabrica şi că nu mai produc bicicleta. În momentul acela s-a produs un declic şi s-a aprins scânteia", a declarat Alexandru Manda, omul care se ocupă de marketing şi vânzări la Pegas.
"PĂRINŢII MEI NU MI-AU PROMIS UN PEGAS DACĂ IAU PREMIUL ÎNTÂI"
Ca mai toată lumea, Alex a încălecat "Căluţul cu aripi" în copilărie. A fost unul dintre norocoşii care au avut un Pegas. Nu a fost nevoie să ia premiul întâi