Romanii care primesc tichete de vacanta le folosesc in special pentru turismul urban (23%). Pe locurile urmatoare in topul destinatiilor se situeaza Valea Prahovei si Brasov (21%), statiunile balneare (19%), statiunile de pe litoral (17%) si Bucuresti (10%), potrivit datelor companiei Sodexo Solutii pentru Motivare, jucator pe piata romaneasca a tichetelor.
Alte destinatii turistice preferate de beneficiarii de tichete de vacanta au fost manastirile, orasul Sibiu, Maramures si Delta Dunarii, reiese dintr-o analiza realizata in perioada iunie 2012 – iunie 2013.
„Pe langa faptul ca tichetele de vacanta beneficiaza in prezent de cea mai importanta facilitate fiscala din categoria beneficiilor extrasalariale, de 4.500 de lei/an/angajat, acestea reprezinta si un instrument eficient de motivare a angajatilor din companiile private. Echivalentul in bani al aceleiasi recompense poate fi mai usor directionat catre nevoile zilnice ale beneficiarului, altele decat petrecerea timpului liber”, a declarat Jean Istasse, director general Sodexo Solutii pentru Motivare.
Angajatii din industria chimica si metalurgica, in top Cercetarea Sodexo reflecta faptul ca peste jumatate din beneficiarii tichetelor de vacanta provin din companiile mari, cu peste 1.000 de angajati, in timp ce 21% lucreaza in companii cu 500 – 999 de angajati. Si companiile mici (10 – 49 angajati) se afla in top 3, detinand 10% din cerere.
Industria chimica si metalurgica, distributia si serviciile sunt principalele domenii de activitate ai caror angajati beneficiaza de tichete de vacanta.
Citeste si:Firmele aloca in medie 75 lei/angajat si 300 lei/partener pentru cosurile cadou de PasteSodexo a inchiriat 2.700 mp in parcul de birouri Novo ParkProgramele de motivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor
Pentru sumele acordate sub forma tichetelor d