Un atac al jurnalistului Robert Turcescu la adresa Nadiei Comăneci a scos la iveală modul în care un aliment controversat a ajuns să fie promovat în şcoli.
„Nadia Comăneci poate să-şi bage-n fund reclama ei la margarină. Vai mama ei de cerşetoare, ce-a ajuns…I-aş da numai zece…şuturi în fund! O nemernică, vinde otravă pe arginţi“. Acest mesaj a apărut, săptămâna trecută, pe contul de Facebook al jurnalistului Robert Turcescu şi a stârnit un val de indignare, cu atât mai mult cu cât reclama în care fosta gimnastă promovează o marcă de margarină circulă pe televiziuni de câţiva ani buni.
Ulterior, Turcescu a şters mesajul, însă reacţiile au continuat. Ieri, Andrei Pleşu a scris, pe platforma de bloguri a ziarului „Adevărul“, un editorial în care l-a criticat pe moderatorul TV: „Domnul Turcescu nu pare să realizeze că a intoxica publicul cu margarină e mult mai puţin grav în România de azi, decât a-l intoxica, nonşalant, cu proastă creştere“.
Din încrâncenarea acestor dispute s-a desluşit, până la urmă, o problemă cu adevărat importantă. Într-o şcoală din Bucureşti, o companie privată a organizat un eveniment în care copiii din clasele primare au fost încurajaţi să consume margarină, un produs pe care majoritatea medicilor nutriţionişti îl consideră nociv. „Rama România“ s-a lăudat, tot pe contul de Facebook, că Nadia Comăneci i-a premiat pe câştigătorii campaniei „Campioni la micul dejun“ în cadrul unei festivităţi organizate la Şcoala Gimnazială nr.11 din Bucureşti.
Robert Turcescu susţine că de aici i-a sărit ţandăra: „Revolta m-a cuprins când am văzut pe Facebook o fotografie de la acea acţiune desfăşurată în Şcoala nr.11. Copiii au fost adunaţi în sala de sport unde trona un carton publicitar imens cu chipul Nadiei, chipul copilului ei şi numele brandului de margarină. Mi s-a părut inadmisibil ca în şcolile din România să fie permis aşa ceva