Dacia a avut în primul semestru cea mai mare creştere procentuală pe piaţa auto franceză, de 7,3%, la 46.900 de unităţi, însă a înregistrat în luna iunie o scădere de 18,7%, la 8.200 înmatriculări de autoturisme noi, potrivit datelor anunţate de asociaţia producătorilor de automobile din Franţa.
Cota de piaţă a mărcii româneşti, care face parte din grupul Renault, a crescut în primele şase luni ale acestui an în Franţa la 4,19%, de la 3,48% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Piaţa franceză a scăzut în primul semestru cu 11%, la 1,118 milioane de unităţi, de la 1,256 milioane în perioada corespunzătoare din 2012.
În luna iunie, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din Franţa a coborât cu 9%, la aproximativ 225.000 unităţi. PSA Peugeot Citroen şi Renault au fost lideri de piaţă în primul semestru al acestui an, cu o cotă cumulată de peste 55%, urmate de Volksagen, cu 12%, şi Fiat, cu 5,25%.
Majoritatea mărcilor au înregistrat scăderi, cu excepţia Dacia (7,3%), Toyota (4,1%), Kia (3%), Hyunday (1%) şi Lexus (1,3%), care au avut creşteri modeste. Pentru Peugeot, Renault şi Volkswagen, cei mai mari jucători de pe piaţă, scăderile au fost de 12,9%, 10,2%, respectiv 10,1%.