În dimineața zilei de duminică, 30 iunie 2013, în jurul orei 05:00, muncitorii de pe lotul IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu au descoperit ”luminița de la capătul tunelului”: lucrările pe una din căile de rulare au ajuns în faza în care se poate circula, cu mașina, dintr-un capăt în altul al primei galerii artificiale pentru autostradă din România.
1 /.
În ultima lună, pe lotul IV al autostrăzii, se lucrează fără întrerupere în două puncte: la construirea tunelului din dealul Săcelului și la consolidarea dealului de la km 73. În tunel, până la străpungerea primei căi, noaptea era excavat pământul, iar pe timpul zilei era scos, în galerie fiind în permanență pompat aer proaspăt. În dimineața zilei de duminică, unul din excavatoare a ”găurit” de tot stratul de pământ care umplea galeria artificială. În, total, din tunelul cu o lungime de aproximativ 400 de metri vor fi scoși până la final aproximativ 50.000 de mc de pământ, pentru restul lucrărilor din zonă fiind mutate alte aproximativ 300.000 de mc de pământ. Pentru ilustrare, toată cantitatea de pământ încape în 17.500 de basculante de mare capacitate.
Lucrează non-stop
În zilele următoare, muncitorii de la Astaldi – Euroconstruct Trading 98 vor începe lucrul și la planul inferior al căii de rulare ”golite”, iar în trei săptămâni va fi scos și tot pământul din cealaltă cale de rulare a tunelului. La fel, se va lucra non-stop. ”Există o presiune mare să terminăm. Tot flux-continuu vom lucra și la stabilizarea dealului de la km 73, unde până acum am forat ancore cu o lungime totală de peste 30 de km”, calculează Sorin Scarlat, directorul general adjunct al asocierii de constructori angajată să execute lucrările pe tronsonul IV al autostrăzii Orăștie – Sibiu. Ancorele care puse cap la cap măsoară 30 de km au fost forate la adâncimi de 18, 12 și respectiv, nouă metri.
Dealul de