Conform datelor financiare, Colonadelor, Scoica, Marco Polo şi Sabroso sunt în pragul falimentului, dar au mii de clienţi
Cea mai profitabilă metodă să supravieţuieşti crizei se pare că este profitul minim sau raportarea de pierderi. Alimentaţia publică, domeniu care produce zeci de milioane de euro în fiecare vară, abundă de câţiva ani încoace de patroni de restaurante cu maşini de lux, investiţii de milioane de euro, dar care şi-au declarat profituri minime.
Colonadelor, trei ani pe pierdere!?
Unul dintre cele mai cunoscute restaurante din oraş, unde obişnuiesc să ia masa personalităţi politice, artişti şi alte VIP-uri, este Restaurantul Colonadelor. Transformat din fosta terasă comunistă într-un ditamai complexul, cu trei saloane de nunţi, hotel de patru stele şi o terasă, Colonadelor este administrat de o societate care, dacă ar fi să ne luam după raportările contabile, în ultimii ani abia dacă şi-a putut plăti angajaţii. S.C. Colonadelor Internaţional S.R.L. a avut în 2009, primul an de criză, o pierdere netă de peste 1,2 milioane de lei, pentru ca în 2010 să înregistreze un profit minuscul de doar 603 lei, iar în 2011 societatea să treacă iar pe pierdere, de aproape 900.000 de lei. Asta în condiţiile în care cifra de afaceri a firmei este de peste trei milioane lei anual şi au fost ani, precum 2011, când societatea nu a avut niciun salariat (?!). Probabil că zecile de nunţi şi botezuri organizate lunar în restaurantele Colonadelor nu au fost decât afaceri pe pierdere.
Scoica, profit de chioşc de îngheţată
Un alt caz demn de „milă“ este Complexul Restaurant Scoica. Cu o capacitate de o mie de locuri, unităţile de alimentaţie publică Scoica sunt deservite de aproape 150 de salariaţi. Ditamai afacerea în domeniul restaurantelor, Scoica devine, însă, extrem de mică atunci când vine vorba de raportările financiare. Potrivit raportărilor