Reducerea cheltuielilor pe care statul le face cu investiţiile se va resimţi în creşterea economică, dar şi în modul în care vor evolua şantierele de şosele şi data la care acestea vor fi deschise. Deja lucrările se derulează într-un ritm mult mai lent: cele zece şantiere de autostrăzi aflate în prezent în construcţie, cu o lungime de 250 de kilometri şi un cost estimat la 1,8 mld. euro, au înaintat, în medie, cu 2,7% în perioada
1 mai-1 iunie, în contextul în care în aceeaşi perioadă a anului trecut avansul era de circa 8%, arată calculele ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
În ciuda faptului că vremea a fost favorabilă lucrărilor, şantierele de autostrăzi au înaintat în ritm de melc în luna mai, chiar dacă multe dintre ele sunt deja în întârziere. Cea mai mare parte a tronsoanelor aflate în prezent în construcţie trebuia să fie gata în aprilie, însă termenul de finalizare a fost prelungit până în toamnă sau chiar iarnă. Mai mult, CNADNR a redus la minimum plăţile către constructori, astfel că doar pe lotul al doilea al autostrăzii Orăştie - Sibiu s-au mai achitat facturi de circa 2 milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la compania de drumuri.
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 02.07.2013
Reducerea cheltuielilor pe care statul le face cu investiţiile se va resimţi în creşterea economică, dar şi în modul în care vor evolua şantierele de şosele şi data la care acestea vor fi deschise. Deja lucrările se derulează într-un ritm mult mai lent: cele zece şantiere de autostrăzi aflate în prezent în construcţie, cu o lungime de 250 de kilometri şi un cost estimat la 1,8 mld. euro, au înaintat, în medie, cu 2,7% în perioada
1 mai-1 iunie, în contextul în care în aceeaşi perioadă a anului trecut avansul