Conducerea Primăriei Roman va trebui să decidă ce posturi va desfiinţa. În toate primăriile din judeţ sunt 1.000 de posturi vacante. Desfiinţarea acestora trebuie să se facă respectând prevederile unei ordonanţe de urgenţă a Guvernului.
Primăriile din judeţ vor trebui să pună în aplicare Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului privind stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor. Acest lucru va însemna că cele aproape 1.000 de posturi vacante, confirmate la primăriile din Neamţ într-o centralizare realizată la nivelul Prefecturii în luna februarie 2013, vor dispărea aproape în totalitate, iar primăriile vor trebui să se descurce, în continuare, cu angajaţii existenţi.
În luna februarie, Primăria Roman avea ocupate doar 120 din cele 198 de posturi prevăzute prin organigramă, în condiţiile în care zece erau posturi unice, adică acele posturi ale căror atribuţii, prin conţinutul şi natura lor, nu pot fi preluate de alt angajat.
“Se doreşte ca, după ce se aplică prevederile Ordonanţei, să se poată angaja în raport de unu la unu, adică la o persoană ieşită din sistem, alta să fie angajată pe postul vacant. Eu consider că prevederile acestei Ordonanţe vor crea şi probleme, fiindcă există compartimente şi direcţii unde deja există deficit de personal, iar desfiinţarea posturilor vacante va însemna că, în unele structuri, situaţia nu se va ameliora pe viitor. Dar, deocamdată, nu pot comenta mai mult pe marginea acestei situaţii, fiindcă trebuie analizat actul normativ şi să vedem ce posturi pot fi salvate”, a afirmat Laurenţiu Dan Leoreanu, primarul municipiului Roman.
Acesta a dat şi două exemple. Primul se referă la Serviciul Public Comunitar