Google introduce astăzi cel mai puternic instrument de căutare pe care l-a dezvoltat în ultimii ani. Este vorba de Knowledge Graph, un motor de căutare, agregare şi prezentare într-o formă condensată a informaţiilor pe care oamenii le caută. Maria Tănase, formaţia Phoenix, „Adevărul“ nu mai sunt cuvinte statice, ci vor beneficia de legăturile în online pe care Google le creează.
Google oferă cel mai mare motor de căutare pe cuvinte cheie, iar acum oferă în limba română cel mai puternic instrument de înţelegere a căutărilor online. Knowledge Graph permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaşte – simboluri, celebrităţi, oraşe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă şi multe altele — şi să primească pe loc informaţiile relevante pentru căutarea efectuată.
Acest tip de căutare dezvoltat de Google are la bază inteligenţa colectivă a internetului şi oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor. Practic, limbajul natural este înţeles mai bine prin Knowledge Graph decât a făcut-o vreodată Google prin motorul de căutare de până acum. De exemplu, termenul phoenix are în România o semnificaţie mult mai bogată. Acesta poate indica o formaţie de muzică foarte cunoscută în România, un oraş din Statele Unite sau o pasăre mitologică. De aceea, Google a creat un model inteligent, un „grafic“, care înţelege entităţile din lumea reală şi relaţiile dintre ele.
Cuvintele pot fi ambigue – interogarea se referă la formaţia Phoenix sau la localitatea cu acelaşi nume? Google poate înţelege diferenţa şi restrânge rezultatele căutării doar la ceea ce îl interesează pe utilizator – un singur click pe unul din link-uri oferă rezultatul care era de interes.
Knowledge Graph de la Google nu se bazează doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia şi CIA World Factbook, ci acţ