Ţeparii continuă să „vândă gogoşi" folosindu-se de numele unor companii de telefonie, în ciuda campaniilor de informare care au pus în gardă majoritatea abonaţilor. Un cititor ZIUA de CLUJ ne-a sesizat un caz în care un individ a încercat să-l ţepuiască folosind drept pretext o aniversare Romtelecom.
Gavril Bojan, un pensionar clujean, abonat la Romtelecom de 40 de ani, a sesizat ZIUA de CLUJ cu privire la încercarea unui individ de a-l uşura de bani folosindu-se de numele companiei de telefonie.
„Am primit un telefon de la o persoană care s-a prezentat ca fiind Eugen Nedelcu, angajat la Romtelecom. M-a sunat pe numărul de telefon fix şi mi-a spus că am câştigat 41.000 de lei, premiu de fidelitate pe care mi-l dă compania cu ocazia aniversării de 60 de ani de la înfiinţare. Eu am abonamentul încă din 1973 şi iniţial l-am crezut", a relatat Bojan. Însă, imediat după anunţul care l-a făcut fericit pentru o clipă pe pensionar, ţeparul a prezentat şi „condiţia pentru ridicarea premiului". Astfel, clujeanul a povestit că persoana de la celălalt capăt al firului i-a cerut să trimită o sumă de bani pe numele unei alte persoane. „Mi-a zis să trimit suma de 720 de lei pe numele Eugenia Gheorghe, prin serviciul Western Union. I-am spus că eu nu am cont la bancă pentru a-mi fi viraţi banii din premiu, şi mi-a spus că în momentul în care trimit eu cei 720 de lei mi se deschide cont. Atunci mi-am dat seama că e o ţeapă şi am venit să povestesc, să nu cumva să cadă cineva în plasa acestui individ", a arătat Gavril Bojan.
Compania de telefonie a derulat numeroase campanii de informare a abonaţilor, mai mult a lansat şi un ghid "anti-ţeapă" pe site, iar în cursul verii trecute, ataşat la facturi apărea şi un set de sfaturi pentru a preveni fraudele făcute de diverşi indivizi folosindu-se de numele operatorului. Clienţii companiei au fost avertizaţi că, în cazul