Deficitul comercial a continuat să se reducă puternic, ajungând la un nivel de 1,7 miliarde de euro în primele patru luni ale anului, faţă de 2,6 miliarde de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Sursa: DACIA
Exporturile de maşini Dacia şi Ford au fost printre motoarele scăderii deficitului comercial, alături de schimburile comerciale având ca obiect combustibilii minerali.
"Judecând după creşterea puternică a înregistrărilor de automobile Dacia în Uniunea Europeană, cu 18% în primele cinci luni ale anului, raportat la aceeaşi perioadă de anul trecut, faţă de o contracţie de 7% a pieţei la nivelul UE, credem că Dacia a fost motorul acestei creşteri, mai degrabă decât Ford", scriu analiştii ING Bank România.
La nivelul UE, înregistrările Dacia au reprezentat 2,2% din întreaga piaţă UE, faţă de 1,2%, în 2008.
La nivelul Franţei, Dacia este chiar mai populară, deţinând 5% din numărul total de înregistrări.
Pe de altă parte, înregistrările de autoturisme Ford la nivelul UE au scăzut cu 13% în primele cinci luni ale anului, mai scriu analiştii ING.