Google a lansat versiunea in limba romana a Graficului Cunostintelor (Knowledge Graph), o functionalitate a motorul de cautare ce poate face diferenta intre diversele sensuri ale unui termen si stabileste o multime de conexiuni intre diversele lucruri cautate. Rezultatele Graficului apar in partea dreapta a ecranului si sunt relevante mai ales pentru nume proprii, urmand ca baza de date sa fie imbogatita. Google spune ca aplicatia este un prim pas esential catre cautarea de noua generatie, care are la baza inteligenta colectiva a internetului si ofera o perspectiva asupra lumii mai apropiata de cea a oamenilor.
Cautare dupa Dunarea Foto: Captura Google In dreapta rezultatelor cautarii apare apare o caseta numita Knowledge Graph in care sunt afisate pe scurt informatii esentiale despre personalitati, locuri sau lucruri, astfel incat userul sa-si faca o idee despre termenul cautat, inca din pagina de pornire Google. Compania spune ca a creat un model inteligent, un "grafic", care intelege entitatile din lumea reala si relatiile dintre ele.
Cautare dupa Jaguar Foto: Captura Google Graficul cunostintelor permite utilizatorilor sa caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le-a indexat intr-o baza de date - simboluri, celebritati, orase, echipe sportive, cladiri, forme de relief, filme, lucrari de arta si multe altele - si sa primeasca pe loc informatiile relevante pentru cautarea facuta. "Este un prim pas esential catre cautarea de noua generatie, care are la baza inteligenta colectiva a internetului si ofera o perspectiva asupra lumii mai apropiata de cea a oamenilor", spun cei de la Google.
De ce era nevoie de acest Grafic? Google spune ca este clar faptul ca si cautarea clasica, cea care afiseaza o lista de site-uri, are limitele ei, iar in contextul in care apar noi terminale, gen Google Glass sau ceasuri care se conecteaza