Lupta pe segmentul de televiziune prin satelit se poartă în cinci, după intrarea pe piață a încă doi jucători, iar ofertele sunt foarte atractive.
Românii se uită la televizor mai mult decât americanii. Surprinzător sau nu, aşa arată datele francezilor de la institutul Médiamétrie. Conform studiului „Une année de télévision dans le monde“, care a vizat 107 teritorii, România deţine primul loc între ţările din Europa în privinţa consumului de programe de televiziune, românii uitându-se la televizor, în medie, timp de 5 ore şi 30 de minute pe zi. Suntem urmaţi de greci şi spanioli cu 4 ore şi 33 de minute, respectiv 4 ore şi 6 minute. Pe de altă parte, conform aceluiaşi studiu, consumul TV în Statele Unite ale Americii s-a menţinut stabil, aproape 5 ore pe persoană pe zi.
Acesta este unul dintre motivele care a determinat Orange România, cel mai mare operator telecom din ţara noastră, cu peste 10 milioane de clienţi, să lanseze platforma de televiziune prin satelit Orange TV. Dar ce înseamnă televiziune prin satelit? Conform ANCOM, televiziunea prin satelit reprezintă transmiterea de către sateliţii de televiziune a programelor TV către diverşi receptori: antene parabolice sau reţele prin cablu. Cu alte cuvinte, cu ajutorul unei antene parabolice, al unui receptor şi al unui abonament, te poţi bucura de televiziune în cele mai inaccesibile locuri. Termenul de televiziune prin satelit este des folosit doar cu sensul de DTH („direct to home“). La jumătatea anului trecut existau 6,03 de milioane de abonaţi la serviciile TV, din care 2,19 milioane de abonaţi la serviciile DTH, conform celor mai recente date ale ANCOM.
RCS&RDS, Romtelecom şi UPC deţin peste 90% din piaţa serviciilor TV, însă în ceea ce priveşte televiziunea prin satelit lucrurile se pot schimba odată cu intrarea pe piaţă a jucătorilor Orange şi FreeSAT. „Piața telecom