Deschiderea aeroportului din Salcea în anul 1962 a reprezentat fără doar şi poate un eveniment extrem de important pentru judeţul Suceava. Deşi era un aeroport mic, cu o aerogară din lemn şi cu pista înierbată, cerinţele de zbor de pe aeroportul din Salcea erau extrem de mari. Fiecare avion care pleca de la Suceava spre Bucureşti era plin de pasageri, de multe ori pilotul fiind nevoit să ia călătorii pe scaune din lemn, care erau aşezate între scaunele aeronavei.
Cerinţele mari pentru zborurile din Suceava au făcut ca autorităţile din vremea respectivă să decidă modernizarea lui. Suceveni care au lucrat la aeroport încă de la deschiderea lui, în anul 1962, Petru Costeniuc (tehnician principal de aviaţie), Aspazia Jumolea (radio telegrafist), Florin Aurelian Chifan (radio telegrafist), povestesc că amenajarea unei noi piste betonate a însemnat practic „explozia” numărul de pasageri care foloseau aeroportul din Salcea.
Avioanele aterizează şi în prezent pe pista construită în 1968
Printre cei cu care am discutat despre istoria aeroportului din Salcea se numără şi „părintele pistei betonate”, aşa cum l-a numit unul dintre colegii săi pe Dan Mavrodin. De profesie tehnician specialist în drumuri şi poduri rutiere, Dan Mavrodin ne-a povestit că finanţarea pentru construcţia unei piste noi pe aeroportul din Salcea a început în anul 1966, investiţia fiind finalizată doi ani mai târziu, în 1968. Pista dată în folosinţă în acel an este folosită şi în momentul de faţă, acesta fiind unul dintre motivele pentru care marile companii aeriene ocolesc încă aeroportul din Salcea. Revenind la anul 1968, atunci a fost momentul când s-a dat uitării şi aerogara din lemn a aeroportului. Odată cu noua pistă betonată a fost dat în funcţiune şi blocul tehnic, format din mai multe clădiri noi, aflate în imediata apropiere a actualei aerogări, şi care erau folosite at