Industria auto din Statele Unite, aflată în pragul colapsului în urmă cu doar patru ani, devine unul dintre motoarele exporturilor americane, ajutată de cursul de schimb valutar favorabil şi de costurile reduse ale muncii. Pe când acest trend dă semne că va continua mulţi ani de acum înainte în SUA, constructorii auto din Europa se luptă cu o criză majoră şi se chinuie să rezolve problema supracapacităţii de producţie. Pe pieţe mari precum Franţa vânzările ating minime istorice.
Un semn al redresării industriei auto americane este faptul că producătorul nipon Honda, companie care până nu demult obişnuia să aducă în SUA maşini fabricate în Japonia, se aşteaptă ca până în 2014 să ajungă să exporte mai multe vehicule produse în America de Nord, mai ales în SUA, decât livrează din Japonia, scrie The Wall Street Journal.
Anul trecut au fost exportate peste un milion de autovehicule provenite din fabricile din Statele Unite, de trei ori mai mult decât în 2003, conform Administraţiei Comerţului Internaţional din SUA. Uzinele americane au devenit mai competitive pe piaţa mondială datorită costurilor mai scăzute cu forţa de muncă şi restructurărilor, care au dus la închiderea unităţilor neproductive. Maşinile fabricate în SUA sunt exportate în China, cea mai mare piaţă auto din lume, în Arabia Saudită şi în Coreea de Sud, care a încheiat un acord de liber schimb cu Statele Unite.
Chrysler a exportat 210.000 de automobile în 2012 şi speră să livreze 500.000 de unităţi pe an până la sfârşitul lui 2014.
„Ceea ce s-a schimbat este accentul pus de noi pe pieţele internaţionale”, a afirmat directorul executiv al diviziei Jeep a Chrysler, Mike Manley. Grupul, salvat de la faliment de italienii de la Fiat, îşi foloseşte conexiunile pentru creşterea vânzărilor către Rusia, China şi alte pieţe în dezvoltare. Chrysler a adoptat o strategie diferită, mai agr