Botezați oficial „românii de pretutindeni“, inclusiv pe site-ul oficial al MAE, concetățenii noștri stabiliți sau aflați temporar în străinătate au la dispoziție câteva programe TV internaționale în limba română dedicate diasporei. Nu punem la socoteală canalele online posibil de accesat pe Internet sau pachetele oferite pe satelit de diverse companii, care multiplică oferta.
Dacă îl apucă pe românul din străinătate dorul de casă și de dulcea limbă românească, ar putea să prindă, de exemplu, TVR Internațional, Pro TV Internațional sau Antena Internațional. Dacă ne uităm un pic peste gard în curtea vecinului mai experimentat, înțelegem de la TV5 Monde, canalul francofon public, că francezii risipiți prin lume așteaptă de la canalul internațional, ca și americanii de la CNN sau britanicii de la BBC, noutăți de acasă și analize la zi. De aceea programul este preponderent structurat în jurul informației.
Românii nu sunt la fel de norocoși, dacă țin neapărat să se informeze de la canalele internaționale românești. Sub sloganul „Romania everywhere“, Pro TV îi îndoapă cu nesfârșitele reluări ale emisiunii Happy Hour de unde pot afla chestiuni arzătoare cum ar fi cine i-a mai rupt picioarele Biancăi Drăgușanu, ce blesteme a mai lansat maică-sa și cât este de vajnic noul ei protector, precum și multe alte subiecte de divertisment, dacă ar fi divertisment. Dar e simplă bârfă. Știrile Pro TV sunt cum se știe: senzaționaliste, cu maximum 40% informație. În rest, serialul Inimă de țigan cât încape, convorbiri fără miez cu vedetele postului, dintre care cuplul Andra-Măruță își taie o felie consistentă de autopromovare. Sâmbătă și duminică programul se salvează cu ediții în reluare din emisiunile bune ale canalului, ca România te iubesc, cel mai important program de reportaj produs azi în televiziunea autohtonă, talk-show-ul Dup