Şi la această sesiune a Bacalaureatului, absolvenţii de liceu au avut de luptat cu o „problemă” cu care s-au confruntat şi unii dintre colegii din generaţii mai vechi, respectiv poezia.
Dacă unii s-au pregătit sufleteşte pentru acest capitol, alţii au sperat ca măcar importanţa subiectului să nu fie atât de mare. Varianta de subeict extrasă însă i-a contrazis pe unii dintre aceştia.
Varianta extrasă a diferit în funcţie de filieră, dar a avut aceeaşi structură şi acelaşi punctaj acordat fiecăruia dintre cele trei subiecte. „Mă aşteptam ca la primul subiect să avem o poezie, dar nu a fost aşa. Sper totuşi să iau o notă de trecere”, a mărturisit unul dinter candidaţi.
La teza de ieri au fost prezenţi 5.153 de candidaţi, iar 418 au absentat. Niciun candidat nu a fost eliminat din examen.
Textele suport de la subiectul I au fost selectate din romane semnate de G.Călinescu „Scrinul negru” - la filiera teoretică-profil real, filieră tehnologică, filieră vocaţională - toate profilurile, cu excepţia profilului pedagogic, respectiv Mihail Sebastian „Accidentul” - filieră teoretică-profil umanist şi filieră vocaţională-profil pedagogic. Cerinţele de limbă română au vizat aspecte lexicale şi semantice, rolul semnelor de punctuaţie în structuri indicate, dar şi valenţe expresive şi stilistice.
Candidaţii au avut şi de identificat unele motive literare, să stabilească tipul de perspectivă narativă, să argumenteze apartenenţa la genul literar, şi să interpreteze o secvenţă dată. Varianta de la filiera teoretică-profil real, filieră tehnologică, filieră vocaţională-toate profilurile, cu excepţia profilului pedagogic a solicitat la subiectul al II-lea redactarea unui text de tip argumentativ despre „importanţa alegerii unui model în viaţă”, iar cealaltă variantă s-a referit la „utilitatea scrierii unui jurnal la vârsta adolescenţei”.
Subiect ofert