Pierderi pe linie la principalii jucători pe piaţa locală de bricolaj. Anul trecut, doar trei companii au reuşit să vândă mai mult decât au cheltuit. Două dintre ele sunt branduri româneşti.
Concurenţa acerbă şi scăderea puterii de cumpărare a românilor s-a resimţit şi anul trecut acerb pe piaţa de bricolaj. Doar trei mari retaileri au reuşit anul trecut să se menţină pe profit. Este vorba despre liderul pieţei, compania românească Dedeman, deţinută de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, nemţii de la Hornbach, care au trecut pe profit, şi Arabesque, lanţ deţinut de omul de afaceri din Galaţi Cezar Rapotan.
Potrivit datelor remise ECONOMICA.NET de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, Dedeman a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de lei, cu 19,5% mai mare faţă de anul anterior. Profitul a crescut şi mai mult, cu 25,8% faţă de 2011, ajungând la 258,7 milioane de lei. Compania operează 32 de magazine, dintre care patru au fost deschise anul trecut.
Nemţii de la Hornbach au avut şi ei un an bun în 2012, compania devenind profitabilă. Retailerul a raportat afaceri de peste 402 milioane de lei, cu 12% peste rezultatele din 2011 şi un profit net 3,36 milioane de lei. Cu un an în urmă, nemţii aveau un România pierderi de peste 32 de milioane de lei. Hornbach operează pe plan local doar 5 magazine.
Compania românească Arabesque a reuşit anul trecut un profit net cu 22% mai mare faţă de anul anterior, ajungând la aproximativ 42,6 milioane de lei. În schimb, afacerile companiei s-au prăbuşit brusc, cu 96%, până la 52 de milioane de lei. De altfel, compania a pierdut şi poziţia a doua în topul celor mai mari companii de profil după cifră de afaceri, ocupând acum ultima poziţie. Arabesque operează în momentul de faţă un număr de 18 magazine în România şi unul la Chişinău.
Restul marilor companii de profil s-au întrec