Primăria Municipiului Ploieşti, prin Serviciul Public Finanţe Locale, anunţă contribuabilii ploieşteni că prin Ordonanţa de Urgenţă nr.80/26.06.2013 privind taxele judiciare de timbru, s-au modificat cuantumul taxelor judiciare de timbru şi modalitatea de restituire a acestora.
Cuantumul taxelor judiciare de timbru se stabileşte de către instanţa de judecată.
Taxele judiciare de timbru se plătesc de debitorul taxei în numerar la casieriile noastre situate în B-dul Independentei nr. 16, Str. Basarabi nr.5; Soseaua Vestului nr. 19; în incinta Halelor Centrale, etaj 1- la sediul Directiei de Gestiune Patrimoniu şi în incinta Tribunalului Prahova – str. Gh. Lazăr nr.6.
Totodată s-au instituit reglementări noi privind modalităţile de restituire a sumelor achitate cu titlu de taxe judiciare de timbre. Acestea se restituie, după caz, integral, parţial sau proporţional, la cererea petiţionarului adresată instanţei judecătoreşti, în următoarele situaţii:
a) când taxa plătită nu era datorată;
b) când s-a plătit mai mult decât cuantumul legal;
c) când acţiunea sau cererea rămâne fără obiect în cursul procesului, ca urmare a unor dispoziţii legale;
d) când acţiunea corect timbrată a fost anulată în condiţiile art. 200 alin. (3) din Codul de procedură civilă sau când reclamantul a renunţat la judecată până la comunicarea cererii de chemare în judecată către pârât;
e) când, în procesul de divorţ, părţile au renunţat la judecată ori s-au împăcat;
f) când contestaţia la executare a fost admisă, iar hotărârea a rămas definitivă;
g) în cazul în care instanţa de judecată se declară necompetentă, trimiţând cauza la un alt organ cu activitate jurisdicţională, precum şi în cazul respingerii cererii, ca nefiind de competenţa instanţelor române;
h) cân