Echipa Bokeh, formată din suceveanul Alexandru Haidamac (absolvent al Colegiului Naţional de Informatică „Spiru Haret” Suceava), în vârstă de 25 de ani, şi bucureşteanca Natalia Sfetcu, 27 de ani, a câştigat, luna trecută, aurul la competiţia de Design „Cannes Lions”, destinată celor mai talentaţi tineri creativi la nivel mondial.
Câştigătorii au ridicat, astfel, primul Gold Lion în numele României, pe scena Palais de Festivals, în faţa a 11.000 de spectatori reprezentând vârfurile industriei creative la nivel mondial.
Alexandru şi Natalia sunt creativi la Agenţia Media Concept Store şi absolvenţi ai The Alternative School for Creative Thinking.
În mai puţin de 24 de ore, ei au rezolvat brieful oferit de Bill & Melinda Gates Foundation. Practic, competiţia a constat în crearea unui logo (identităţi vizuale) pentru „The Chimera Creative Brief”, un proiect al Cannes Chimera şi Bill & Melinda Gates Foundation.
Ideea lor, „Unfold the world”, a surclasat propunerile celorlalte 17 echipe participante ce au reprezentat vârfurile comunităţii de tineri designeri din ţări cu tradiţie în domeniu.
Întrebat cum le-a venit această idee, Alexandru Haidamac a explicat: „Noi am pornit de la foaia de hârtie goală, pe care orice om de creaţie o are în faţă atunci când încearcă să facă ceva. Ce poţi face cu o foaie? Cei de la Cannes Chimera sunt de părere ca poţi schimba lumea cu ea. Atât eu, cât şi Natalia, ştiam că foaia trebuie să fie în centrul atenţiei. Origami este forma de artă care face minuni plecând de la o banală foaie. Tot ce am făcut noi a fost o analogie între Chimera Creative Brief şi Origami. Aşa a luat naştere ideea de «folding and unfolding the World». Ideea noastră a fost să împăturim harta lumii, în forma literei B, pentru a transmite valorile Chimera Creative Brief”.
Precizăm că în competiţia pentru câştigarea marelui