Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, propune o soluţie inedită pentru repararea drumului spre Suceava. Astfel, se doreşte o reciclare in situ
ce constă în frezarea la rece a straturilor bituminoase existente, urmată de reciclarea propriu-zisă prin amestecarea la cald a mixturii frezate cu materiale de aport, într-o instalaţie mobilă. „Metoda poate fi făcută cu costuri nu foarte mari, care să dea posibilitatea să crească capacitatea portantă a drumului de la opt-nouă tone pe osie până la 12 tone. Aceasta e o soluţie provizorie, până ne apucăm de făcut investiţia mare. În funcţie de metodă şi de costuri, dacă reuşim să le băgăm în rectificarea pe iulie, reciclarea in situ o putem face din august”, a declarat Dan Şova. Oficialul a adăugat că investiţiile ce se vor face pe drumurile din subordinea CNADNR ajung la 1,2 miliarde euro.
Acelaşi ministru declara la jumătatea lunii mai că tronsonul de drum naţional dintre Botoşani şi Suceava este cel mai prost din ţară.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, propune o soluţie inedită pentru repararea drumului spre Suceava. Astfel, se doreşte o reciclare in situ
ce constă în frezarea la rece a straturilor bituminoase existente, urmată de reciclarea propriu-zisă prin amestecarea la cald a mixturii frezate cu materiale de aport, într-o instalaţie mobilă. „Metoda poate fi făcută cu costuri nu foarte mari, care să dea posibilitatea să crească capacitatea portantă a drumului de la opt-nouă tone pe osie până la 12 tone. Aceasta e o soluţie provizorie, până ne apucăm de făcut investiţia mare. În funcţie de metodă şi de costuri, dacă reuşim să le băgăm în rectificarea pe iulie, reciclarea in situ o putem face din august”, a declarat Dan Şova. Oficialul a adăugat că in