Poate Poșta Română, prin PrioriPost, să redevină, în câțiva ani, un jucător de top pe piața de curierat, după ani de zile în care a pierdut constant teren?
În așteptarea privatizării, managementul Poștei Române construiește strategii care să o transforme în „ceva mai profitabil“. Și nu este deloc o sarcină ușoară, dacă se ia în calcul faptul că, în luna mai, până la expirarea termenului-limită, niciun investitor nu a cumpărat caietul de privatizare. Una dintre aceste strategii se referă la impunerea PrioriPost pe piața furnizorilor de servicii de curierat rapid, în rând cu FAN Courier, TNT și toți ceilalți mari operatori. „PrioriPost are capacitatea să devină, pentru Poșta Română, ceea ce este acum DHL pentru Deutsche Post“, face o scurtă precizare Octavian Bădescu, numit recent director al diviziei de livrări rapide a Poştei Române, prin programul „CEO Privat la Stat“. Cu paranteza că acesta s-a format ca antreprenor, în ultimii ani, pornind de la Alo Curier, unde a fost director general și acţionar minoritar și culminând cu Sameday Courier, companie pe care a înființat-o în 2007.
„Nu am renunțat la antreprenoriat pentru a mă angaja la stat, ci cred că implementarea unor abordări și mentalități antreprenoriale poate aduce beneficii și în cazul unor companii cu acționariat majoritar de stat. E clar însă că sunt medii diferite. Din exterior, lucrurile sunt percepute ca fiind mai simple, iar multe lucruri bune din interior nu traspar și nu sunt ușor de bănuit la o companie de stat“, detaliază Bădescu.
Așa că, într-o piață de curierat estimată la peste 250 milioane de euro, cu lideri detașați precum FAN Courier, nu-i deloc simplu pentru un jucător să se repoziționeze după ani de zile în care a pierdut din cota de piață. Cu atât mai mult cu cât planurile prezentate de noul manager al PrioriPost țintesc afaceri de 30 milioane de euro în patru ani, p