Pe timp de criză, în România, există oameni care şi-au dezvoltat adevărate reţete de succes, reuşind să îşi construiască afaceri profitabile. Cele mai multe dintre acestea au pornit de la idei mici, ajungând să ocupe un loc fruntaş pe harta afacerilor autohtone de succes.
Cum să-ţi menţii afacerea pe linia de plutire pe timp de criză
Dezvoltarea unei afaceri de succes pe timp de criză este exemplificată cel mai bine, în TImiş, de întreprinderi mici şi mijlocii, şi implică de multe ori folosirea inteligentă a unor fonduri europene.
Judeţul Timiş oferă mai multe exemple de succes în afaceri, chiar şi în perioade dificile din punct de vedere economic. O afacere care s-a dezvoltat spectaculos în ultimii este Life Care, o reţea de distribuţiede produse "bio" bazată pe agenţi de vânzări.
Bazele afacerii au fost puse la Timişoara, în 2005, de Cristian şi Dănuţ Oneţiu, doi fraţi din Reşiţa. În 2006, firma avea deja parteneriate cu cei mai importanţi producători de produse "bio" din lume. În 2008, Life Care avea deja o cifră de afaceri de 10 milioane de euro şi îşi construia un sediu nou, iar compania investea deja în cercetarea şi crearea brandurilor proprii de produse.
Afacere pentru weekendurile cu soare: „mititei de Someşeni“, o altă marcă înregistrată din Cluj
Mititeii de Someşeni (n.r. numele unui cartier al Clujului) s-au născut oficial în 2005, când producătorul lor, firma clujeană Carmic Impex, a înregistrat numele la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Însă asta s-a întâmplat după aproape 15 ani de când Mircea Drăgan, bucătar la hotelul Napoca, făcuse din mititei preocuparea sa de weekend.
„Pe vremea comuniştilor, ori de câte ori ieşeam de 1 mai şi 23 august la iarbă verde, soţul meu se minuna de câtă lume mănâncă mici. După Revoluţie ne-am propus să vedem câţi bani se p