Reprezentanţii asociaţiei Cluj Capitală Culturală Europeană au demarat astăzi Campania de informare vizavi de candidatura Clujului la titlul respectiv. Participarea oraşului în competiţie va fi promovată pe panouri stradale şi în mediul online, dar şi prin intermediul a 75.000 de pliante.
"În perioada 29 iunie-15 septembrie, Asociația Cluj-Napoca Capitală Culturală Europeană (CCCE) derulează o campanie de informare publică despre candidatura orașului la titlul de Capitală Culturală Europeană pentru anul 2021. Mesajul participării orașului la competiția pentru titlul european este promovat prin pliante informative, panouri stradale și în mediul online", arată reprezentanţii asociaţiei Cluj Capitală Culturală Europeană (CCCE).
"Pliantele, realizate într-un tiraj de 75.000 de exemplare - 70.000 în limba română și 5.000 în limba maghiară, sunt distribuite cu ajutorul voluntarilor în căsuțele poștale ale tuturor clujenilor, într-o campanie concentrată în perioada 1-7 iulie. Participanții la evenimentele culturale importante ale acestei perioade (festivaluri, spectacole teatrale, de operă etc), vor primi, de asemenea, aceste pliante", se mai arată reprezentanţii în comunicat.
Prin intermediul panourilor stradale mesajul de participare la competiţia pentru titlul de Capitală Culturală Europeană va fi transmis printr-o serie vizuală cu sloganul "Cultura transformă oraşul", care "aduce în atenţie că facilitarea transformării sociale și urbane reprezintă nucleul, obiectivul major, al unei capitale culturale europene".
Potrivit reprezentanţilor asociaţiei sloganul nu reprezintă conceptual de candidatură, ci mesajul cu privire la intrarea oraşului în competiţie.
"Prin cultură și prin procesele pe care cultura le catalizează, orașul poate oferi locuitorilor noi perspective de participare la viața publică, poate dezvolta noi mecanisme de solidaritate