În urmă cu o săptămână, afirmam că atunci când, în mod evident, o campanie publicitară bazată pe brand endorsement este lipsită total de etică, promovând minciuni pe bandă rulantă, riscurile depăşesc cu mult beneficiile temporare. „În momentul în care minciuna publicitară devine publică, notorietatea brandului mai cunoscut (a vedetei) va avea o contribuţie esenţială şi la multiplicarea mesajelor care prezintă adevărul. Pentru că una e să afli că ai fost minţit de nişte iluştri anonimi care zâmbesc frumos şi debitează inepţii într-o reclamă şi alta e să afli că ai fost minţit de o vedetă ca Nadia Comăneci”, scriam atunci.
Iar previziunea s-a îndeplinit. Scandalul mediatic din jurul campaniei margarinei Rama susţinute de Nadia Comăneci a depăşit sfera cancanului şi a atras atenţia multor persoane care, până în urmă cu o săptămână cunoşteau puţine amănunte legate de „calităţile” margarinei. Mai mult, Ministerul Educaţiei Naţionale a început o anchetă legată de modul în care această campanie publicitară a ajuns în unele şcoli din Bucureşti. Şi chiar dacă sancţiunile se vor reduce la un „avertisment” (sper, totuşi, să fie mai drastice), e un semnal de atenţionare pentru directorii de şcoli şi inspectorii şcolari care, pe viitor, vor fi mai grijulii (speriaţi) în a aproba publicitatea în şcoli.
În fine, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis „intrarea în legalitate” (mai exact interzicerea difuzării în forma actuală) a spoturilor publicitare ale margarinei Rama. „Întrunit în şedinţă publică, Consiliul Naţional al Audiovizualului a decis să emită o decizie de intrare în legalitate în privinţa spotului TV pentru margarina Rama, spot aferent campaniei “Campioni la micul dejun”, susţinută de doamna Nadia Comăneci. Consiliul a constatat că, la promovarea campaniei în spaţiul audiovizual, nu au fost respectate dispoziţiile art. 120 alin. (2) şi (3) di