Lanţul de restaurante McDonald’s, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil, şi-a redus de zece ori profitul în timpul crizei financiare, astfel încât la finalul lui 2012 acesta se situa la nici un milion de euro faţă de 9 milioane de euro în 2007.
Cifra de afaceri a fost de 399,9 mil. lei (89,7 mil. euro), similară celei din 2011 în lei, însă cu 5% mai mică în euro.
Declinul businessului McDonald’s în România arată că în continuare criza are forţa necesară să lovească chiar şi businessurile cu tradiţie, susţinute de la spate de un brand puternic. „Brand-ul nu şi-a pierdut din importanţă mai ales că este vorba de un brand care s-a adaptat la specificul pieţei locale. Este vorba de o schimbare a comportamentului de consum în ultima perioadă, oamenii preferând să mănânce acasă şi să bea în oraş. Este mai eficient, şi în acest fel reuşesc să-şi acopere nevoia de socializare, dar la un cost mai mic“, spune Andreea Turean, new business manager al agenţiei full-service Brand Support. Reprezentanţii McDonald’s nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind evoluţia businessului.
Un alt factor care ar fi putut contribui la această scădere este concurenţa puternică venită atât de la alte lanţuri de fast-food, cât şi de la restaurantele tradiţionale. „În acelaşi timp, putem vorbi şi de apariţia unui trend în vieţile românilor, cel al unui stil de viaţă echilibrat şi sănătos“, explică Andreea Turean.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarului Financiar din data de 04.07.2013
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare