Ampla lucrare realizată cu fonduri europene și care a fost dată recent în funcțiune – intitulată „Realizare Infrastructură agricolă în comuna Bârzava” – a fost un obiectiv absolut necesar pentru dezvoltarea comunei Bîrzava, după cum ne preciza Gabriel Faur, primarul comunei.
„Trebuia rezolvată operativ și eficient circulația utilajelor agricole în zona Bârzava, Monoroștia, Căpruța, Bătuța. Aceasta deoarece este interzisă circulația utilajelor agricole pe DN7 și trebuia să se rezolve accesul ușor al acestora spre terenurile agricole aferente acestor sate pe un traseu alternativ, majoritatea suprafețelor agricole aflându-se aici, cu preponderență în zona Bătuța“ ne-a precizat mai pe larg primul edil din Bârzava.
Fiind la circa 60 km de municipiul Arad, comuna Bârzava este situată pe râul Bârzava – afluent de dreapta al Mureșului, fiind situată la poalele Munților Zărand, la contactul acestora cu Munții Metalieri. Cu o suprafață de aproximativ 25.000 ha, comuna are în componență opt sate: Bârzava – centru de comună, Bătuța, Căpruța, Dumbrăvița, Groșii Noi, Lalașinț, Monoroștia și Slatina de Mureș.
Datele generice ale lucrării
Realizarea acestui drum cu lucrările de infrastructură aferente a fost făcută prin fonduri europene nerambursabile obținute prin accesarea Măsurii 125 „Îmbunătăţirea şi dezvoltarea infrastructurii legate de dezvoltarea şi adaptarea agriculturii şi silviculturii“ .
„Denumirea lucrării este «Realizare Infrastructură agricolă în comuna Bârzava», prin program de finanţare prin Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FADR). Valoare proiectului s-a ridicat la 1.000.000 euro. Lungimea totală a drumurilor este de 15 km: pe relația Bîrzava-Monoroștia-Căpruța-Bătuța“ a precizat edilul.
Despre Măsura 125
Se impun câteva precizări despre acest „instrument“ de finanțare european care prin care s-a făc