Rezultatele autorităţilor publice din România continuă să dezamăgească mediul de business, aproximativ 80% dintre liderii companiilor private care activează pe plan local considerând că nici Guvernul şi nici o parte dintre ministere nu reuşesc să facă faţă lipsei de transparenţă sau corupţiei, potrivit unui studiu efectuat de fundaţia Romanian Business Leaders în parteneriat cu compania de cercetare de piaţă GfK România.
Din studiul „Barometrul Bunei Guvernări“, realizat în luna mai pe un eşantion de 114 lideri de business, reiese că autoritatea publică ce a reuşit să aibă cel mai mare nivel de percepţie pozitivă din partea mediului de afaceri este Ministerul de Finanţe (20%). La polul opus, cel mai „criticat“ minister de către oamenii de business din România este cel al Transporturilor (doar 8% dintre respondenţi au apreciat activitatea autorităţii).
Pentru realizarea acestui studiu se iau în considerare trei criterii (transparenţa şi rezultatele luptei de combatere a corupţiei; competenţa profesională şi capacitatea de implementare; eficienţa în folosirea resurselor), iar instituţiile au fost selectate în funcţie de criterii precum ponderea bugetelor alocate din PIB, volumul resurselor financiare consumate sau relevanţa (educaţia, cultura antreprenorială şi buna guvernare). De altfel, Ministerul Transporturilor, condus de Relu Fenechiu, a obţinut cele mai mici punctaje şi în ceea ce priveşte competenţa şi capacitatea de implementare a proiectelor propuse, dar şi din punctul de vedere al eficienţei cu care sunt folosite resursele (fie umane, fie materiale).
Majoritatea (90%) liderilor din business au fost de părere că şi Ministerul Economiei, una dintre cele mai importante instituţii publice din România, are “lacune” la capitolul eficienţă în folosirea resurselor, clasând autoritatea pe un l