Omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, care deţine lanţul de magazine Succes, atacă cu toate forţele piaţa Capitalei, unde vrea să deschidă peste 30 de magazine până la finalul acestui an.
Omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, care deţine lanţul de magazine Succes, atacă cu toate forţele piaţa Capitalei, unde vrea să deschidă peste 30 de magazine până la finalul acestui an.
„Acum avem şapte magazine în Capitală şi vrem să continuăm să ne extindem încet, dar sigur, până la 40 de unităţi la finalul acestui an. Ne uităm la zone în cartierele dormitor, în zonele de blocuri“, spune Anca Dragotescu, responsabilă cu dezvoltarea brandului Succes în Capitală. Investiţia va depăşi 3 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.
Sarcină devine astfel unul dintre cei mai activi antreprenori români din comerţul local, el venind în Capitală să se bată cu giganţii internaţionali care au deschis aici circa 200 de magazine. Gorjeanul vine astfel la Bucureşti unde au eşuat înaintea sa alţi antreprenori români precum Dinu Patriciu (mic.ro) şi Răzvan Petrovici (Univers’all). Comerţul local a ajuns în ultimii ani să fie dominat de străini în contextul în care românii au fost îngenuncheaţi de scăderea consumului şi nu au avut forţa financiară să continue să se extindă.
La nivel naţional Succes deţine o reţea de circa 200 de magazine pe toate formatele, de la unităţi de câţiva metri pătraţi în pieţe la hipermarketuri. Lanţul de magazine este principalul motor al businessului creat de Sarcină, care deţine mai multe unităţi de producţie - pâine, carne -, benzinării sau activităţi de procesare a lemnului. Astfel, din totalul businessului de 341 mil. lei (76,5 mil. euro) de anul trecut, magazinele au adus 60-70%, respectiv 45-55 mil. euro.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Acest articol a apărut în ediţia tiparită a Ziarul