România ar trebui să identifice avantajele competitive pe care le are ca destinaţie turistică şi să le fructifice, turismul fiind o industrie care poate contribui semnificativ la creşterea economică, a spus ieri Taleb Rifai, secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului, din care fac parte 156 de ţări, în cadrul primei conferinţe internaţionale pe turism organizată de Ministerul Turismului. La eveniment au fost prezenţi membri ai Organizaţiei Mondiale a Turismului, ambasadori şi alţi oficiali.
„România are Delta Dunării, zâmbetul localnicilor, vremea bună din Bucureşti. Dar important este ceea ce faci cu ce ai, să mobilizezi resursele pentru a crea beneficii. Nu contează ceea ce ai, contează ceea ce faci cu ce ai. Sunt multe destinaţii care nu dispun de multe resurse dar care au ştiut să creeze experienţe pentru a atrage turişti“, a spus Rifai. Anul trecut, un miliard de turişti au mers în călătorii în străinătate, potrivit datelor furnizate de Rifai. În perioada 3- 6 iulie, ministerul organizează o deplasare pentru jurnalişti străini şi români în zonele turistice Delta Dunării, Valea Prahovei, Sibiu, Sighişoara şi Alba Iulia.
Deşi are zone cu potenţial turistic, precum Delta Dunării, Transilvania, Moldova şi marile oraşe, în primele cinci luni din acest an România a primit în unităţile de cazare doar 577.000 de vizitatori străini, trafic în creştere cu 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceştia au înnoptat, în medie, câte două nopţi, potrivit datelor de la Instititul Naţional de Statistică.
În total, prin punctele de frontieră au fost 2,6 milioane de sosiri, în uşoară scădere faţă de primele cinci luni de anul trecut. Pe de altă parte, în aceeaşi perioadă s-au înregistrat 4,2 milioane de plecări ale românilor în străinătate, în creştere cu 2,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Românii lasă pe vacanţe în străi